woensdag 12 juni 2013

Swarm alarm

Als je een kindje krijgt, dan kom je je huis amper uit, waardoor je soms zin krijgt om uit te breken.

En als het slecht weer is, dan is dat voor de bijen ook zo...

Na die verschrikkelijke lange, koude en natte lente, voor het tweede jaar op een rij zonder lenteoogst, zijn de bijen dus op ongeveer de eerste mooie lentedag gaan vliegen. En dat zag er zo uit...



...maar alle geluk: op minder dan 100 m van mijn deur en 't was laaghangend fruit, aangezien dat het boompje nog veel en lang moet groeien.

En weet u waarom de Brugse Poort zo'n fantastische buurt is?

Omdat de mensen niet in paniek waren, maar gewoon bleven staan en kijken en vragen stellen.

Omdat die mensen op de koop toe nog eens blij en enthousiast waren, want een nieuw bijenvolkje was geboren en dan gaat het tenminste in de Brugse Poort nog goed met de bijtjes.

Omdat mijn dochter van twee maanden ondertussen van de ene arm op de andere ging en ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Omdat Koen van de Kringloopwinkel ook nog eens ondertussen (jaja, er gebeurde veel terzelfdertijd) zorgde voor kalmte, logistieke ondersteuning en prachtige foto's.

Omdat, toen ik de helft van de zwerm met koningin in een doos had gekregen, kon wachten tot de tweede helft volgde, terwijl ik mijn dochter ondertussen de borst gaf en een buurtbewoner van Albanese origine kwam babbelen over de dertig bijenvolken die hij vroeger had in Albanië.

Daarom dus...

4 opmerkingen:

Suzy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Hallo! Is er nog honing en zoja, zijn jullie bereid voor een klein bio-projectje? Contacteer mij a.u.b.!

nicoleta zei

carpentry workshop in Romania We produce all kinds of hive boxes and accessories at the best quality and the best price.Visit on our web site now translated into English www.constanta-stupi.ro

Lien zei

Dag Apicula,
Wij zijn Lien en Katrien, we staan op 25 mei op een verkiezingslijst en hebben als alternatief campagneplan het idee opgevat om deze lente zoveel mogelijk projectjes, initiatieven, ... te bezoeken die de wereld een beetje leuker, handiger, vriendelijker en als het kan, duurzamer willen maken. Het liefst van al doen we graag even mee. Een half dagje vrijwilligerswerk bijvoorbeeld, om zo goed mogelijk kennis te maken en te voelen wat er allemaal bij komt kijken. Een kort verslagje en wat foto’s gooien we dan op onze blog (www.lienenkatrien.be) die nu nog erg leeg is. Erg veel airplay zal dat waarschijnlijk niet krijgen, maar het is ons voornamelijk om de ervaring en de boeiende ontmoetingen te doen.
Ik weet niet of dat kan bij jullie, maar wij zijn alvast erg enthousiast om ons licht te komen opsteken?

Enig idee of we met ons idee bij jullie terecht kunnen? Bel of mail me gerust voor meer info.

Vele groeten en misschien tot binnenkort?

Lien 0485-732937